Yellow Cats organiseerde op 14 juni een workshops rondom dilemma’s. Steven Olthof besprak het nieuw verschenen boek ‘Dansen met dilemma’s’. Yellow Cats is een initiatief van ICSB Marketing en Strategie en CiRi Marketing. Citaat: ‘Met dit netwerk willen we deelnemers inspireren, ideeën en energie laten opdoen, sparren met vakgenoten uit verschillende branches, leren van concrete cases en topsprekers. En natuurlijk bijblijven met kennis over succesvol innoveren’. Behalve over dilemma’s en het omgaan met dilemma’s door middel van de methode ‘Dilemma-to-Dialogue‘ sprak Steven ook over het metamodel ‘Six logical levels’. Daarmee kun je dilemma’s en vraagstukken analyseren vanuit verschillende perspectieven, hogere abstractieniveaus en op het meest relevante niveau creatief een win-win vinden. Door Bouke van der Wal, een van de aandeelhouders van Picnic, de online supermarkt, en CEO van Boni supermarkten werden de dilemma’s in de food retail en de (groei)dilemma’s van Picnic besproken. Dansen tussen de concurrentiedreiging, de grote investeringsnoodzaak en het perspectief op winst in de toekomst.
Geef een reactie